چگونه با کارگر نظافتچی خانه خود رفتار کنیم؟

امروزه مشغله فراوان کاری و روزمرگی های زندگی، گاه ما را از داشتن محل زندگی مرتب و آراسته دور میسازد. در این میان گاه برای مرتب کردن خانه و نظافت آن به شرکت های خدماتی روی آورده و از آن ها کارگر درخواست می کنیم. در این زمان و در ارتباط با این قشر زحت کش هر چند همه ما ایرانیان پایبند اصول اخلاقی و احترام به هم نوع هستیم اما بهتر است ملاحضاتی را نیز در نظر داشته باشیم:

کارگران نیر مثل ما انسان هستند. بنابراین انسانیت حکم می کند بعد از چند ساعت کار مفید با تعارف حداقل یک چای از خستگی آن ها بکاهیم. با انجام این امر علاوه بر انجام وظیفه انسانی بازده کاری کارگر را نیز در ادامه کار افزایش می دهیم. اما همانطور که همه میدانیم افراط در هر کاری محاسن آن را از بین میبرد. این امر نیز مستثنی نبوده و این محبت نباید از حد متعارف خود خارج شود و باعث کم شدن زمان کار مفید گردد.

آدم ها با هر کار و در هر پستی که باشند احترامشان واجب است و فرقی نمیکند که کار آنها چیست چون جامعه نیازمند همه اقشار بوده و به همه آنها احتیاج دارد. احترام متقابل در واقع اصول داشتن روابط کاری مناسب و در نتیجه داشتن جامعه ای یکپارچه و به دور از هر گونه سوء رفتار می باشد. ما نیز میتوانیم با رعایت احترام متقابل و به دور از هر گونه تنش فضایی مناسب را در ارتباط با کارگر خود داشته باشیم. در صورت پیش آمدن هرگونه سوء رفتار به جای برخورد شخصی با مسئول و یا شرکت اعزام کننده در ارتباط باشیم. بدین طریق آرامش زندگی خود را نیز حفظ مینماییم.

نکته مهم دیگر دستمزد کارگری است که با امید و هدف درآوردن خرج زندگی خود به خانه ما آمده است. ما میتوانیم اگر به نظر ما می رسد شرکت یا شخصی به هر دلیلی دستمزدی غیر متعارف درخواست مینماید در ابتدای امر از درخواست خدمات او اجتناب کنیم. سپس به شرکت یا فرد دیگری این کار را محول نماییم. نه این که کارگر مشغول به کار شده و در انتهای کار به بهانه های مختلف از دادن دستمزد کامل خودداری کنیم.

در انتها شاید در خصوص روابط و نحوه برخورد با کارگر در خانه، هر کدام از ما بنا به تجربه و یا مسائل دیگر نحوه برخورد متفاوتی را اتخاذ نماییم. اما هدف از این چند خط نوشته را شاید بتوان بازتاب گلایه های مشترک در میان کارگران زحتمکشی دانست که تنها هدفشان رضایت کارفرما بوده و در انجام کارهای محوله به آنها کوتاهی نمیکنند. اما در بعضی موارد و تعداد معدودی از خانه های همشهریانمان مورد کم لطفی قرار میگیرند.

شرکت خدمتی آریومن

شرکت خدماتی

لیست خدمات
لیست خدمات
سفارش انلاین خدمات
رزرو آنلاین خدمات نظافتی
سفارش از طریق تلگرام
سفارش خدمات نظافت از طریق تلگرام
واتس اپ اریومن
سفارش خدمات نظافت از طریق واتس اپ
ارسال رزومه
ثبت نام نظافتچی
نظافت
ارتباط با واحد پشتیبانی

ارائه بهترین خدمات نظافت به شما از نزدیکترین خدمات دهنده!

برای مشاهده راه های ارتباط با ما کلیک فرمایید.