چگونه ظروف چوبی را تمیز کنیم؟

ظروف چوبی، از جمله وسایل زیبا و سودمند در آشپزخانه است که بودن آن در آشپزخانه لازم و استفاده از آن لذت بخش است. اما استفاده دائم از آن موجب ترک برداشتن، خشک شدن و یا آسیب به آن میشود. اما برای بازسازی، نگهداری و نظافت از این ظروف و وسائل چه باید کرد؟

1-سطوح ظروف خود را به وسیله سیم ظرفشویی و یا سمباده صاف کنید. سپس با پارچه مرطوب آن را پاک کنید. بعد از آن سطح را با روغن خوراکی چرب کنید البته مدتی صبر نمایید تا روغن وارد چوب شود آن گاه از ظاهر جدید وسایل خود لذت ببرید.

لازم به ذکر است که نباید از مواد غذایی چرب و یا خورشت و سوپ در ظرف های چوبی که لایه محافظ ندارند، استفاده نکنید. چون این مواد می تواند وارد باف چوب شده و باعث فاسد شدن آن گردد. به همین دلیل هر چند مدت ظروف چوبی را به منظور هوادهی از کابینت بیرون بگذارید.

2-روش دیگر ضد عفونی و تمیز کردن ظروف چوبی با مواد غیر مضر است. سرکه را با آب مخلوط کرده و به مدت پانزده دقیقه ظروف چوبی را در آن قرار دهید و سپس با پارچه سطح ظروف را آغشته نمایید.

3-راه دیگر استفاده از آب لیمو به همراه مقدار کمی آب است. این مخلوط را با یک پنبه روی ظروف چوبی بمالید.

4-در روش دیگر می توانید مقداری نمک دریایی را با کمک لیموی برش خورده روی سطوح ظرف چوبی بمالید و سپس آن را با آب گرم بشویید و سپس خشک نمایید.

تمیز کردن ظرف های چوبی

در آخر به منظور نظافت منزل و افزایش ماندگاری ظروف چوبی به موارد زیر توجه نمایید:

ظروف و وسائل چوبی را در محیط هایی با دمای بالا مثل مایکروفر قرار ندهید و یا آن را در ماشین ظرفشویی نگذارید. توجه نکردن به این امر موجب تاب خوردن، ترک برداشتن و خشک شدن این وسایل و در نتیجه کاهش طول عمر آن ها می گردد. هر چند مدت نوسازی ظروف را به وسیله روغن و یا واکسهای مخصوص در بازار انجام دهید.

لیست خدمات
لیست خدمات
سفارش انلاین خدمات
رزرو آنلاین خدمات نظافتی
سفارش از طریق تلگرام
سفارش خدمات نظافت از طریق تلگرام
واتس اپ اریومن
سفارش خدمات نظافت از طریق واتس اپ
ارسال رزومه
ثبت نام نظافتچی
نظافت
ارتباط با واحد پشتیبانی

ارائه بهترین خدمات نظافت به شما از نزدیکترین خدمات دهنده!

برای مشاهده راه های ارتباط با ما کلیک فرمایید.